آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس
شیر ایمنی | عملکرد، انواع، ساخت و ساز، کار - پیشگام فناوری ارنیکا

شیر ایمنی | عملکرد، انواع، ساخت و ساز، کار

  1. شیر ایمنی | عملکرد، انواع، ساخت و ساز، کار
    • شیرهای ایمنی
      • کارکرد:
      • انواع شیرهای ایمنی:
      • ساخت و سازها:
    • اصل کار:

Safety Valves

کارکرد

شیر ایمنی برای محافظت از دیگ بخار در برابر فشار بیش از حد بخار داخل درام استفاده می شود. اگر فشار بخار در درام دیگ از فشار کاری بیشتر شود، شیر اطمینان اجازه می دهد تا مقدار اضافی بخار را به اتمسفر منتقل کند. بنابراین فشار بخار در درام کاهش می یابد. خروج بخار صدایی صوتی ایجاد می کند تا متصدی دیگ بخار گرم شود.

انواع شیرهای ایمنی:

چهار نوع سوپاپ اطمینان وجود دارد:

  • Dead weight safety valve.
  • Spring loaded safety valve
  • Lever loaded safety valve
  • High steam and low water safety valve
  • Spring loaded safety valve:

شیر ایمنی وزن مرده

شیر اطمینان فنری سوپاپ اطمینان اهرمی

سوپاپ اطمینان با بخار زیاد و آب کم

شیر اطمینان فنری:

انواع شیرهای ایمنی:

عملکرد

این شامل یک بدنه چدنی است که دارای دو لوله شاخه است.
دو دریچه مجزا بر روی نشیمنگاه سوپاپ قرار داده شده است.
یک اهرم با استفاده از دو محور بر روی شیر قرار می گیرد.
اهرم به وسیله فنر در موقعیت مناسب خود محکم نگه داشته می شود.
یک سر فنر با اهرم و انتهای دیگر به بدنه شیر متصل است.
سوپاپ با کمک نیروی فنر روی صندلی های آن نگه داشته می شود.

اصل کار:


در شرایط عادی، نیروی رو به پایین ناشی از فنر بیشتر از نیروی رو به بالا است که توسط بخار اعمال می شود.
دریچه به دلیل نیروی فنر بسته است.
هنگامی که فشار بخار از حد نرمال تجاوز می کند، نیروی رو به بالا ناشی از فشار بخار بیشتر از نیروی رو به پایین ناشی از فنر می شود.
بنابراین سوپاپ ها از روی صندلی های خود بلند می شوند و راه های خروج بخار از دیگ را باز می کنند.

سه نوع شیر ایمنی وجود دارد

شیرهای فشار شکن با فنر
شیرهای فشار فنری به طور کلی، شیر اطمینان به شیرهای فشار فنری که رایج‌ترین نوع آن است، گفته می‌شود (شکل سمت چپ را ببینید). بار فنر برای فشار دادن “دیسک” در برابر فشار ورودی طراحی شده است. بسته به نوع سیال، مانند بخار، گاز یا مایع، ما یک مدل Bellows را برای پاک کردن اثر فشار برگشتی ارائه می دهیم.

شیرهای کاهش فشار که توسط خلبان کار می کنند

شیرهای فشار شکن که توسط خلبان کار می کنند شیرهای تخلیه فشار پایلوت از Pilot Assy و شیر اصلی تشکیل شده اند. اگرچه دریچه های فشار فشار فنری نیروی فنر را در برابر فشار ورودی می پذیرند، فشار برگشتی و فشار برگشتی دریچه های فشار شکن پایلوت توسط Pilot Assy کنترل می شود که تقریباً مانند فشار فنری عمل می کند. -شیرهای تسکین دهنده هیچ عملکرد تنظیمی در شیر اصلی وجود ندارد.
شیرهای فشار شکن که توسط پایلوت کار می‌کنند، در مقایسه با نوع فنری که در شرایط شدید مانند فشار بالا اعمال می‌شود، تغییرات اندازه بیشتری دارند.

شیرهای کاهش فشار وزن مرده

شیرهای فشار شکن مرده در صورتی که فشار طراحی مخزن تحت فشار روی فشار بسیار کم تنظیم شده باشد، شیر فشار شکن مرده فشار کاهش را تنها با وزن دیسک تنظیم می کند. شیر تخلیه خلاء این ویژگی عملکردی را اتخاذ کرده است که فشار را زمانی که داخل مخزن تحت فشار وارد فشار منفی می شود جذب می کند.

Oil & Gas Valve Types Gate valve Globe valve Check valve Lift check valve Tilting-disc check valve Stop check valve Ball valve Pinch valve Butterfly valve Plug valve Diaphragm valve Safety valve / Pressure Relief Valve

انواع شیر فشار شکن


فنر متعادل بارگذاری شده است

یک فنر متعادل منحصراً به منظور کاهش اثرات فشار برگشتی و محافظت از فنر و راهنمای کاپوت در برابر مایعات آزاد شده طراحی شده است. ناحیه دیسک این دریچه ها در هوا تخلیه می شود و یک دیسک جداگانه تحت فشار معکوس قرار می گیرد. این دو دیسک با هم برابرند.
فنر معمولی بارگذاری شده است

دریچه های فنری معمولی شامل درپوش، راهنما و فنر در سیالات آزاد شده است. همانطور که کاپوت در اتمسفر باز می شود، فشار برگشتی سیستم کمکی فشار تنظیم شده را کاهش می دهد. با این حال، هنگامی که کاپوت به سمت داخل دریچه خروجی منفذ می شود، این روند معکوس می شود و فشار برگشتی سیستم امداد فشار تنظیم شده را بالاتر می برد.

شیرهای فنری معمولی معمولاً در سرویس‌های غیرخورنده هستند و در مواردی استفاده می‌شوند که فشار برگشتی کمتر از 10٪ از نقطه تنظیم باشد.

Safety Valve

Safety Valve

شیر ایمنی کم بالابر: در این نوع شیرها، دیسک به صورت خودکار بلند می شود و موقعیت دیسک فضای تخلیه واقعی را مشخص می کند.
شیر اطمینان کامل بالابر: درست مانند شیرهای ایمنی کم بالابر، بالابرهای دیسکی به طور خودکار دریچه های ایمنی تمام بالابر هستند. با این حال شما نمی توانید منطقه تخلیه واقعی را با موقعیت دیسک تشخیص دهید.

Pilot Operated

شیرهای کنترل کننده توسط یک شیرهای کنترل کننده فشار کمکی مدیریت می شوند. در حالی که عملیات از طریق یک روزنه اتفاق می افتد، فشاری ایجاد می شود که نیروی مقاومت را بر روی پیستون شیر اصلی تامین می کند. با نزدیک شدن فشار فرآیند به نقطه تنظیم، نیروی نشیمن خالص روی پیستون شروع به افزایش می کند.

شیرهای کنترل کننده

Safety Relief Valve


انتخاب از بین انواع شیر فشار

شیر ایمنی

در میان انواع شیر فشار شکن، شیرهای اطمینان بسیار محبوب هستند. این دریچه ها به دلیل باز شدن سریع یا پاپ اکشن معروف هستند. شیرهای ایمنی دارای یک سیستم نسبت باز شدن هستند که با افزایش فشار روی پایه فشار بازشدن تعیین می شود. این شیرها برای سیال یا مایع تراکم پذیر استفاده می شوند. شیرهای ایمنی دارای انواع مختلفی از جمله شیرهای ایمنی متعادل و معمولی هستند. همانطور که قبلاً آنها را مطالعه کردیم، اکنون با این شیرها آشنا هستید.
شیر تسکین دهنده

شیرهای تخلیه یکی دیگر از انواع دستگاه های فشار شکن هستند. این دستگاه ها در طراحی خود دارای فشار استاتیک ورودی هستند. همانطور که فشار بیش از فشار باز افزایش می یابد، یک بالابر اندازه گیری شده و تدریجی مطابق با آن عمل می کند. دریچه های کمکی در محفظه فنری احاطه شده اند که آنها را برای سیستم های تخلیه نزدیک ایده آل می کند.
شیر تخلیه فشار با قدرت

به عنوان یکی از انواع شیر فشار شکن، شیرهای فشار شکن از یک دستگاه تخلیه کننده تشکیل شده است. یک دستگاه متمایز با این شیرها ترکیب می شود و آنها را کنترل می کند که به منبع انرژی خارجی نیاز دارد.
شیر تخلیه فشار با دما

همانطور که از نام آن پیداست، دریچه‌های فشار فشاری که با دما فعال می‌شوند، مشابه شیرهای فشار فشاری هستند، با این تفاوت که توسط دمای خارجی یا فشاری که در سمت ورودی اعمال می‌شود، فعال می‌شوند.
شیر خلاء خلاء

دریچه های خلاء به عنوان یک نوع دستگاه کاهش فشار، دستگاه هایی هستند که وظیفه دارند در برابر خلاء داخلی بیش از حد مقاومت کنند. این دریچه ها به گونه ای طراحی شده اند که جریان اضافی سیال را پس از بازیابی شرایط عادی با بسته شدن مجدد متوقف کنند.

انتخاب از بین انواع شیر فشار


انتخاب شیر فشار شکن مناسب برای زمینه کاری شما نیاز به دانش و توجه دارد. هنگام انتخاب PRV مناسب، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

هر بار کمکی باید تعریف شود.
دستگاه های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. شما باید همه آنها را اسکن کنید و بهترین موجود را جستجو کنید.
فرآیند نصب را در نظر بگیرید.
نیروهای واکنشی
به فرآیند تخلیه مایع توجه کنید.
ویژگی های طراحی مانند متریال، اندازه و پیچیدگی را بررسی کنید.
فشار بیش از حد باعث
اجزای متعدد باید مورد مطالعه قرار گیرند تا مطمئن شوید که با ظرفیت دستگاه تسکین دهنده مطابقت دارند. این مولفه ها شامل فشار برگشتی، فشار تنظیم، شیر دوگانه، شیر تخلیه چندگانه است.
لوله کشی (ورودی و تخلیه)
لوله اگزوز را اسکن کنید
به پچ پچ طنین انداز توجه کنید. این در ورودی شیر با تلفات بیش از حدی که توسط لوله‌های ورودی تولید می‌شود، اتفاق می‌افتد.